اخبار و رويداد ها

  گفتگو با مجری برگزاری یازدهمین نمایشگاه اصفهان پلاست

گفتگو با مجری برگزاری یازدهمین نمایشگاه اصفهان پلاست

یازدهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (اصفهان پلاست) که طی روزهای 24 تا 27 بهمن‌ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، توانسته نام خود را به عنوان یکی از نمایشگاه‌های برجسته در سطح کشور مطرح کند.
نمایشگاه «اصفهان پلاست» به عنوان نخستین نمایشگاه تخصصی لاستیک و پلاستیک کشور، از سال 1381 در شهر صنعتی اصفهان به صورت دو سالانه هدف‌گذاری شد. برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از این دست، آوردگاهی از دانش، تجربه و توانمندی بشمار می آید که توسعه و ایجاد همکاری های مشترک از دستاوردهای با ارزش آن خواهد بود و علاوه بر آن، تبادل دانش و تجربه برای اقشار مختلف مرتبط با این صنعت، اعم از تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و دیگر آحاد متخصص جامعه از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه بشمار می‌رود.
به منظور آشنایی با چگونگی برگزاری این نمایشگاه در سال 97 با علی شالباف، مدیرعامل شرکت متحدان توسعه آریا، مجری برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
**
-‌ بدون تردید از نگاه فعالان صنایع پلاستیک، اصفهان پلاست بزرگترین نمایشگاه استانی صنعت پلاستیک و مهمترین آن است. چه برنامه های برای اصفهان پلاست امسال دارید؟
نمایشگاه اصفهان پلاست که از جمله نمایشگاه‌های شناخته شده حوزه لاستیک، پلاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در سطح کشور به شمار می‌رود، تاکنون دوره‌های موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه منسجم‌تر آن در سال جاری با حضور شرکت‌های معتبر داخلی نیز انجام شده است. نمایشگاه «اصفهان پلاست» به عنوان نخستین نمایشگاه تخصصی لاستیک و پلاستیک کشور، از سال 1381 در شهر صنعتی اصفهان به صورت دو سالانه هدف‌گذاری شد. برگزاری نمایشگاه های تخصصی از این دست، آوردگاهی از دانش، تجربه و توانمندی بشمار می آید که توسعه و ایجاد همکاری های مشترک از دستاوردهای با ارزش آن خواهد بود و علاوه بر آن، تبادل دانش و تجربه برای اقشار مختلف مرتبط با این صنعت، اعم از تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و دیگر آحاد متخصص جامعه از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه بشمار می‌رود. طی بیش از یک دهه برگزاری، این نمایشگاه به عنوان یک نمایشگاه منطقه‌ای و ملی جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و اعتماد فعالان این صنعت برای مشارکت در اصفهان پلاست جلب شده و خوشبختانه نمایشگاه به جایگاه مناسبی رسیده است. با عنایت به سیاست‌های کلی کشور در سالجاری در راستای حمایت از کالای ایرانی رویکرد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه و همچنین ستاد برگزاری نمایشگاه بیشتر ارائه تولیدات و توانمندی‌های داخلی است هرچند که ستاد برگزاری نمایشگاه بر اساس وظیفه ذاتی خود در خصوص اطلاع رسانی گسترده بین المللی نیز اقدامات لازم را صورت داده است.
-‌ برنامههای شما برای حضور حداکثری غرفه گذاران و بازدیدکنندگان در سال پیش رو چیست؟
امسال نیز همچون دوره های قبل تلاش حداکثری برای حضور مشارکت کنندگان مرتبط با گروه های کالایی اعلام شده و بازدیدکنندگان متخصص از سراسر کشور صورت پذیرفته است. در این راستا ضمن اطلاع رسانی و جلسات مختلف با انجمن ها، اتحادیه ها و تعاونی های مرتبط با موضوع نمایشگاه به منظور استفاده از نقطه نظرات آنها به عنوان متولیان موضوع و حضور همه جانبه اعضای آنها اقدامات گسترده ای صورت پذیرفته است. همچنین از طریق مجلات و نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی مرتبط نیز خبررسانی جامعی برای فعالین صنعت انجام شده و در نظر است با توجه به گروه‌های کالایی معرفی شده، بتوانیم شاهد حضور همه جانبه فعالان صنعت لاستیک، پلاستیک و ماشین آلات و تجهیزات وابسته باشیم.
-‌ بعد از برگزاری سالانه نمایشگاه اصفهان پلاست در دوره های ابتدایی برای عدم تداخل با ایران پلاست نمایشگاه را دو سالانه کردید. چرا سال گذشته نمایشگاه برگزار نشد؟ آیا برگزاری سه سالانه نمایشگاه مدنظر شماست؟
علت عدم برگزاری نمایشگاه اصفهان پلاست در سال گذشته تصمیم گیری دست اندرکاران نمایشگاه بین المللی اصفهان مبنی بر انتقال محل برگزاری نمایشگاه اصفهان به محل دائمی در حال احداث بود که بر اساس پیش بینی های آنها مقرر بود در نیمه دوم سال 1396 به بهره برداری برسد و مدنظر بود که نمایشگاه اصفهان پلاست به عنوان یکی از نمایشگاه‌های شاخص تخصصی همزمان با افتتاح این سایت در محل جدید برگزار گردد و ما هم تلاشمان بر همین امر بود. ولیکن متاسفانه این مهم میسر نگردید و ما هم بعنوان برگزار کننده نمایشگاه اصفهان پلاست مصلحت دیدیم به جهت عدم سرگردانی مشارکت کنندگان و پرهیز از بی نظمی در سال 1396 نمایشگاه را برگزار ننماییم تا تکلیف محل جدید نمایشگاه اصفهان مشخص شود که متاسفانه تاکنون نیز به بهره برداری نرسیده است. با این حال تصمیم بر برگزاری نمایشگاه اصفهان پلاست بصورت دوسالانه است  و برنامه ای برای برگزاری سه سالانه آن نداریم.
-‌ بنا بر اطلاعات ما کار واگذاری غرفه ها از چندی پیش آغاز شده است. وضعیت استقبال شرکت ها به چه ترتیبی است؟
خوشبختانه بدلیل وجاهتی که نمایشگاه اصفهان پلاست پس از 14 سال بین فعالین صنعت پیدا کرده است، استقبال در این دوره از نمایشگاه نیز بسیار خوب بوده و با توجه به فرصت باقیمانده تا زمان برگزاری تاکنون بیش از 70 درصد از فضای نمایشگاه واگذار گردیده که جا دارد از حسن اعتماد مشارکت کنندگان و فعالین صنعت صمیمانه تشکر نماییم.
-‌ یکی از محاسن اصفهان پلاست نسبت به دیگر نمایشگاه های استانی حضور تعداد قابل توجهی مشارکت کننده از استان اصفهان است که معمولا یکی از عوامل رونق نمایشگاه به شمار می‌رود. نمایشگاهداران استان های دیگر تلاش می کنند ۹۹ درصد فضای سالن های خود را به تهرانی ها بفروشند. برای جذب حداکثری مشارکت‌کنندگان استان اصفهان امسال هم برنامه ای دارید؟ هر چه باشد، استان اصفهان یکی از قطب های صنعت پلاستیک در ایران است.
مستحضر هستید استان اصفهان بعنوان کلان شهر صنعتی کشور دارای بیش از 9000 واحد تولیدی، صنعتی در زمینه های مختلف می باشد که خوشبختانه در زمینه صنعت لاستیک و پلاستیک نیز تعداد قابل توجهی از فعالین این صنعت در زمینه ماشین سازی، مواد اولیه، محصولات نهایی در این استان فعالیت می‌کنند و امسال نیز شاهد حضور قابل توجه این واحد ها در نمایشگاه اصفهان پلاست هستیم. همچنین با توجه به ارتباط با انجمن ها و اتحادیه های مرتبط استانی و اطلاع رسانی گسترده تلاش بر جذب بازدید کنندگان متخصص استانی و کشوری انجام شده است.
-‌ ساعت بازدید از نمایشگاه همان بعدازظهر است. فلسفه برگزاری نمایشگاه های استانی در تایم عصر و شب چیست؟
پاسخ این سوال به آداب و فرهنگ بسیاری از مراکز استان ها بر می گردد که عادت به ساعت کاری صبح و بعدازظهر دارند و حتما بین روز را برای استراحت کوتاه تعطیل می کنند. بر خلاف تهران که به طور یکسره بسیاری از شرکت ها، فروشگاه ها و مجموعه ها بکار خود ادامه می‌دهند. براساس تجربه نمایشگاه ها در اصفهان و یا خیلی از شهرستان های دیگر بین ساعت 13 تا 17 از استقبال بسیار کمی از سوی بازدید کنندگان روبرو می گردد و درست در زمانی که قرار است نمایشگاه تعطیل گردد، همه برای بازدید (عصر) مراجعه می نمایند و این امر باعث شده که ساعت بازدید برای تمامی نمایشگاه ها در شهر اصفهان در طول سال از ساعت 15 تا 21 یا 22 در نظر گرفته شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر